مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

دراین قسمت درباره ی مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی میپردازیم. راهکار استفاده از یک ماشین لباسشویی تنها جمع آوری لباس ها و ریختنشان در ماشین نیست. نکات بسیاری است که با رعایت نکردن هر یک از آنها خسارت زیادی به ماشین و لباس هایتان ممکن است وارد بشود. همه ما طرز استفاده از ماشین لباسشوییرا به خوبی می دانیم .اما گاهی اوقات با نداشتن اطلاعات کافی باعث کوتاه شدن طول عمر دستگاه ، از بین رفتن بافت لباس ها و خرابی دستگاه می شویم. بهتر است پس از خرید هر دستگاهی در مورد کارکرد صحیح آن مطالعه کنیم حتی اگر یک وسیله ای مانند ماشین لباسشویی باشد که قبلا از آن استفاده کرده ایم. با پیشرفت صنعت، عملکرد و امکانات جدیدی اضافه شده است که دانستن آنها می تواند باعث افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شود.

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

 

پس برای پیشگیری از خرابی ها، بالا بردن راندمان و افزایش طول عمر ماشین لباسشویی به معرفی تعدادی از اشتباهات رایج می پردازیم.

از کنار صدای تق تق به آسانی نگذرید

صدای تق تق ماشین وقتی ماشین لباسشویی جدیدی می خرید: ابتدا باید آن را روی سطح صاف و مناسب نصب کنید. ماشین وقتی بلرزد یا تق تق کند باید ماشین لاسشویی را تعویض یا هزینه زیادی را صرف تعمیر و نگه داری آن کنید .پس بهتر است حتما هنگام نصب از نمایندگی معتبر درخواست راهنمایی کنید و تا زمانی که فرد متخصص ماشین لباسشویی را نزد شما آزمایش نکرده از آن استفاده نکنید.

 

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

 

 زیپ های باز لباس هایتان را ببندید

همیشه دقت داشته باشید که وقتی لباسی را که دارای زیپ میباشد داخل ماشین لباس شویی می اندازید حتما زیپ آن را بسته نگه دارید چون به شدت ممکن است به لباس های دیگر شما آسیب بزند. تماشا میکنید که یک نکته ساده به راحتی می تواند شما را از پرداخت هزینه های اضافی دور کند.

 پودر بیش از حد ممنوع

پودر بیش از اندازه همیشه خوب نیست. اگر می خواهید بعد از شستشو لباس های تمیز داشته باشید طبق دستور از پودر شوینده استفاده کنید، استفاده بیشتر از حد مجاز از مواد شوینده کار ماشین را خراب میکند.

 لباس ها را داخل ماشین لباسشویی جمع نکنید

بد بو شدن فضای ماشین ناشی از جمع آوری بیش از یک یا دو روزه لباس هاست که چندان جالب نیست همیشه بعد از شستشو در ماشین را باز بگذارید تا خشک شود اگر ماشین لباسشویی بوی بدی داد با نصف فنجان جوش شیرین ماشین را ضدعفونی کرده و تمییز کنید.

 ماشین لباسشویی را با پاک کننده های خانگی ضدعفونی بکنید

یک فنجان سرکه و جوش شیرین را داخل ماشین بریزید و ماشین را روشن کنید تا چرخ کوتاهی بزند. با این کار درصد قابل توجهی از باکتری ها از بین خواهند رفت.

ستشوی فیلتر ماشین لباسشویی مهم می باشد

همیشه حواستان به فیلتر ماشین لباسشویی باشد. همه ماشین ها فیلتر دارند فیلتر ماشین را بیرون بیاورید و بشویید که از انسداد آن جلوگیری کرده باشید. اگر نمی‌دانید فیلتر کجاست به دفترچه دستگاه مراجعه کنید و همین‌طور آب‌هایی که داخل درب جمع شده را پاک کنید.تا بوی بدی نگیرد بعد دکمه شست وشو را بزنید تا باقی مانده پودرها شسته شود.

 به لیبل پشت لباس ها دقت کنید

ماشین لباسشویی های مدرن برای انواع لباس ها دور های متفاوتی دارند به همین منظورقبل از قرار دادن لباسها داخل ماشین لیبل آن ها را چک بکنید. با انجام این نکته ها به عمر ماشین لباسشویی و لباس افزوده و نهایت دقت و توجه را در نگهداری از آنها به خرج بدهید.

جلوگیری از ورود نوسانات برق؛ مهم‌ترین نکته برای نگهداری از ماشین لباسشویی

با توجه به اینکه نوسانات شدید برق وجود دارد، احتمال اینکه قطعات داخلی مانند برد و موتور کامل یا نیم سوز شوند  بسیار است. بنابراین برای نگهداری از لباسشویی سعی کنید در زمان کم مصرفی برقی استفاده کنید و ان را در ابتدای شب روشن نکنید.

انتخاب شوینده با کیفیت

نکته دیگری که در نگهداری از ماشین لباسشویی وجود دارد و باید به آن توجه کنید استفاده از مواد شوینده  با کیفیت است. اگر از شوینده‌ های غیر استانداردی استفاده کنید باعث آسیب رساندن به لباس ها شده و د رمدت زمان کمی به قطعات لباسشویی مانند هیتر، سنسور دما و سطح آب و پمپ تخلیه می شود. 

میکروسوئیچ

در لباسشویی ها قفل خاصی تعبیه شده که به ان میکروسوئیچ می گویند و از باز شدن ناگهانی درب جلوگیری می کند. با فشرده شدن دکمه شروع به کار، میکروسوئیچ درب دستگاه را قفل می‌کند و تا پایان شستشو قفل باقی می‌ماند. نوسانات برقی و ضربه خوردن به این قطعه باعث می‌شود که خراب شود و در بعضی از مواقع کاربر با مشکل باز نشدن درب لباسشویی روبرو گردد.

کنترل پنل

ماشین لباسشویی های امروزی صفحه کوچکی با تعدادی دکمه  دارد که این امکان را به شما می دهد برنامه شستوشوی را به دلخواه انتخاب کنید و اگر خواستید دمای آب و دور موتور را تغییر دهید. از فشردن بی خودی دکمه ها خودداری کنید زیرا باعث هنگ کردن لباسشویی و خرابی برد ان می شود. برای تمیز کردن این قسمت نیز از آب و مایعات زیاد استفاده نکنید.

ماشین لباسشویی ۸ کیلویی پاکشوما مدل ۴۰۸۰۲

موتور این لباسشویی با قدرت بالا و مصرف پایین عملکرد خود را انجام میدهد. ماشین لباسشویی پاکشوما صدا و لرزش در هنگام کار به کمترین میزان زسانده است. مصرف انرژی این دستگاه ++A میباشد. میزان چرخش دور موتور ماشین لباسشویی ۸ کیلویی پاکشوما در هر دقیقه ۱۴۰۰ دور میباشد. ماشین لباسشویی ۸ کیلویی پاکشوما مدل ۴۰۸۰۲ دارای ۱۶ برنامه برای شستشویی لباس وجود دارد. هر کدام از این برنامه ها با قدرت بالا و برای لباس های خاص و زمان های متفاوت طراحی شده اند و کارایی دارند. با کمک کردن به شستشویی این دستگاه ۵ برنامه کمکی نیز وجود دارد. شستشویی برنامه اتوماتیک به نوع لباس توجه ندارد و در زمان مشخصی برای شستشو دارد. اگر انتخاب این برنامه ها سخت است میتوانند از برنامه شستشویی اتوماتیک بهره مند شوند. قیمت ماشین لباسشویی پاکشوما مدل ۴۰۸۰۲ بسیار مناسب میباشد.

برای مشاهده ی مشخصات و قیمت به روز ماشین لباسشویی ۸ کیلویی پاکشوما مدل ۴۰۸۰۲ روی لینک محصول کلیک نمایید.

ماشین لباسشویی ایکس ویژن ۷ کیلویی مدل TG72-BS/BW

لباسشویی ایکس ویژن ۷ کیلویی TG72 دارای ظرفیت ۷ کیلوگرم و ساخت ایران با کیفیت بالا و کمترین میزان لرزش می باشد. این محصول می تواند جوابگوی شست و شوی لباس های یک خانواده ۶ نفره باشد. شرکت X.VISION با استفاده از آخرین فناوری های روز توانسته است مصرف انرژی این ماشین لباس شویی را به +++A برساند، که موجب اقتصادی بودن این محصول و در عین حال قدرتمند بودن آن نیز شده است. سرعت چرخش آن ۱۲۰۰ دور در دقیقه و تعداد برنامه های شست و شوی آن ۱۶ عدد می باشد. ابعاد آن به صورت ۴۴*۵۹*۸۲ است.

برای مشاهده ی مشخصات و قیمت به روز ماشین لباسشویی ایکس ویژن ۷ کیلویی مدل TG72-BS/BW روی لینک محصول کلیک نمایید.

ماشین لباسشویی ۷ کیلویی اسنوا مدل SWM-71W10

ماشین لباسشویی ۷ کیلویی اسنوا مدل SWM-71W10 جزء جدیدترین لباسشویی های شرکت اسنوا سری هارمونی اسلیم است و از لحاظ طراحی بسیار شیک و زیبا است. بدنه ی این دستگاه از خاصیت ضد لرزش برخوردار است و طراحی آن از نوع Bodyquard می باشد. درام جدید موجود در این لباسشویی از نوع لانه زنبوری می باشد که دارای خاصیت کاهش لرزش و عدم آسیب به الیاف البسه می باشد. موتور موجود در این ماشین لباسشویی از نوع یونیورسال می باشد و از جمله ویژگی های آن می توان به قدرت بالای موتور و سرعت چرخش بالا و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد. برچسب انرژی ماشین لباسشویی ۷ کیلویی اسنوا +++A است و این رده نشانگر کاهش مصرف انرژی در رده بالا است. سرعت چرخش موتور در این مدل از ماشین لباسشویی ۱۰۰۰ دور در دقیقه است و قدرت موتور آن ۱۹۰۰ وات است.

برای مشاهده ی مشخصات و قیمت به روز ماشین لباسشویی ۷ کیلویی اسنوا مدل SWM-71W10 روی لینک محصول کلیک نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *