راه های تشخیص تلویزیون تقلبی و قاچاق در بازار

راه های تشخیص تلویزیون تقلبی و قاچاق در بازار

 راه های تشخیص تلویزیون تقلبی و قاچاق در بازار 

حتما شنیده‌اید که محصولات تقلبی و یا قاچاق در بازار زیاد شده‌اند، مخصوصا در بازار لوازم دیجیتال و لوازم صوتی و تصویری مشابه تلویزیون‌های برندهای معتبر. اکثر محصولات دیجیتال یا وارداتی هستند، یا مواد اولیه لازم برای ساخت آن‌ها از خارج از کشور وارد می‌شوند ، به همین دلیل است که با بالا رفتن نرخ ارز، تولید محصولات تقلبی و سود بسیاری را عاید تولیدکنندگان این محصولات کرده و آن‌ها را برای تولید بیشتر اجناس تقلبی وسوسه می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم با مطالعه این گزارش، با داشتن اطلاعات کافی از راه‌های تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی، از خرید اشتباه در امان بمانید. قبل از بررسی موارد اساسی برای تشخیص تلویزیون اصل از تقلبی و کالای قاچاق، لازم است با معیار های کلیدی خرید تلویزیون آشنا شوید.

گام اول : تفکرات عامیانه را دور بریزید

برخی از افراد جامعه به اشتباه فکر می‌کنند میان اجناس تقلبی و اصل، حتما اختلاف قیمت چشمگیری وجود دارد، اما باید بگوییم که از این نظر، سود جویان یک قدم از شما جلوتر هستند. آن‌ها برای جلوگیری از هرگونه سوء‌ظن، بازار را رصد کرده و اجناس خود را با قیمتی مشابه قیمت محصولات اصل عرضه می‌کنند. پس این تصور را کنار بگذارید.

گام دوم : نشانه‌های کوچک را در نظر بگیرید

کالاهای معتبر، دارای بسته‌بندی کامل با رنگ و جنس با کیفیت هستند، اما محصولات تقلبی اغلب دارای نقص در بسته‌بندی می‌باشند، پس توجه به بسته‌بندی می‌تواند سرنخ‌های خوبی به شما بدهد. به عنوان مثال روی بسته‌بندی محصولات ال‌جی، لوگوی شرکت به صورت بزرگ روی کارتن چاپ شده و به صورت برچسبی نیست. در مورد برند سامسونگ نیز، علاوه بر درج کامل لوگو و علامت مخصوص توزیع کننده کالا، باید به املای صحیح SAMSUNG دقت کنید.

گام سوم : به ظاهر با کیفیت دقت کرده و عیب ها را دست کم نگیرید

در این مورد دقت بیشتری لازم است. محصولات اورجینال دارای بدنه‌ای با کیفیت و بی‌عیب هستند.اما به دلیل کارگاه‌های غیراستانداردی که در آن تلویزیون بدون گارانتی تولید می‌شوند، امکان وجود زدگی، لبه‌های تیز، سطوح پوسته پوسته شده و بی‌کیفیت وجود دارد.

گام چهارم : دقت به شماره سریال دستگاه

بررسی تطابق شماره سریال دستگاه، با شماره‌ای که روی کارتن، پشت دستگاه و برگه‌های گارانتی مشاهده می‌شوند، بسیار حائز اهمیت است. این شماره سریال در تلویزیون‌های سامسونگ با طی مسیر Menu -> Support ->   Contact Samsung، و در تلویزیون های ال جی از مسیر General -> About This TV -> TV Information، قابل مشاهده است. شماره سریال محصولات سامسونگ را در سایت سامسونگ، و شماره سریال محصولات ال جی را در سایت ال جی ثبت کنید. در صورت ثبت موفقیت‌آمیز، دستگاه شما قابل اطمینان خواهد بود.

گام پنجم : صحت ادعاهای فروشنده در مورد محصول را چک کنید

وقتی فروشنده ادعایی در مورد محصول شما می‌کند، حتما باید صحت آن بررسی شود. به عنوان مثال، وقتی گفته می‌شود محصولی دارای صفحه نمایش با کیفیت  ۴K است، حتما یک فیلم  ۴K را روی آن امتحان کنید.به همین ترتیب ادعاهایی که در مورد قابلیت پخش تصویر سه بعدی، صدای فراگیر و موارد دیگر هست را نیز ارزیابی کنید.

گام ششم : اهمیت و ارزش گارانتی را دست کم نگیرید

گاهی اوقات خرید یک محصول اورجینال هم می‌تواند دردسرساز باشد. محصولاتی که علی‌رغم اصل بودن، از مبادی قانونی وارد کشور نشوند.. پس یا باید آن‌ها را به تعمیرکاران متفرقه بسپارید، یا به شرکت‌های گارانتی گمنام مراجعه کنید .که در این صورت هیچ تضمینی بابت استاندارد بودن قطعات تعویض شده وجود ندارد.

گام هفتم: قیمت خرید تلویزیون

بسیاری از افراد فکر می کنند با توجه به قیمت میحصولات می توانند تشخیص دهند که تقلبی است یا اصل؟ حتما با خود می گویید که محصولات اصل از تقلبی گران تر هستند؟ اما سخت در اشتباهید زیرا افراد سودجو محصولات تقلبی را نیز طوری قیمت گذاری می کنند که متوجه تقلبی بودن آن نشوید و آن ها مانند محصولات اصلی به فروش می رسانند.

گام هشتم: سایز و اندازه تلویزیون

سعی کنید قبل از خرید به وب سایت های معتبر سر بزنید و سایز و ابعاد آن را د رداخل سایت چک کنید. بنابراین با توجه به این موضوع در هنگام خرید می توانید متوجه سایز تلویزیون شوید و به اصل و تقلبی بودن ان پی ببرید. 

گام نهم: ریموت کنترل تلویزیون

توجه کردن به ریموت تلویزیون یکی دیگر از راه های تشخیص تقلبی بودن تلویزیون است. ریموت کنترل تلویزیون  دارای ویزگی های عالی هستند که در تلویوزیون های تقلبی وجود ندارد. لوگو در ریموت تلوبزیون های اصل درج می شود و با این ویزگی نیز می توان آن را تشخیص داد.

قدم آخر : از جای مطمئن خرید کنید

به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین کاری که برای اطمینان از انجام یک خرید بی دردسر می‌توان انجام داد،خرید از فروشندگان معتبر و با سابقه می باشد. شرکت‌هایی که با تجربه های زیاد سعی و تلاش برای حصول اطمینان و کسب اعتبار نزد مشتریان خود تلاش کرده‌اند، هم تجربه بالا در تشخیص محصول با کیفیت  دارند و هم اعتبار خود را با فروش محصولات تقلبی خدشه‌دار نمی‌کنند. با توجه به ارزش این بخش، لازم است فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا را به شما معرفی کنیم.

گزینگ کالا به عنوان یکی از فروشگاه‌های اینترنتی کشور، به منظور جلب رضایت خریداران، خدمات متنوعی از قبیل تضمین بهترین قیمت تلویزیون را ارائه میدهد. از جمله بهترین قیمت تلویزیون ها در سایر برندها ، گارانتی معتبر برای تمامی محصولات دارد.و خدمتی تحت عنوان چتر حمایتی گزینگ کالا را برای پیگیری ایرادات محصولات در تایم گارانتی آنها از شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش آنها ارائه می‌کند. پس برای آگاهی از قیمت هر یک از مدل‌های تلویزیون‌های برندهای معتبر  به سایت فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا مراجعه فرمایید.

تلویزیون ۷۵ اینچ هوریون مدل QU9300

تلویزیون ۷۵ اینچ هوریون مدل QU9300 دارای پنل VA LCD میباشد. فناوری نمایشگر تلویزیون هوریون QLED دارای رزولوشن ۴K است. پشتیبانی HDR دارا محافظ نور آبی و صفحه نمایش بسیار جذاب است. تلویزیون هوریون مدل H-75QU9300 دارای صفحه نمایش تخت است و دارای زاویه دید گسترده میباشد. این تلویزیون به راحتی این امکان را به شما میدهد که با کیفیت بسیار بالا فیلم و سریال های مورد علاقه تان را مشاهده نمایید. از ابتدای اختراع این جعبه جادویی تا امروز این دستگاه از تکنولوژی بالای برخوردار میباشد. برند های زیادی در تولید و عرضه تلویزیون به بازار مشغول فعالیت هستند. برند هوریون تلویزیون های کاملا متنوعی را دارد. تلویزیون هوریون از کیفیت ۴K برخوردار میباشد. طراحی بسیار شیک و زیبا و هوشمند است. تلویزیون هوریون دارای اسپیکر دو کاناله است. 

برای مشاهده ی مشخصات و قیمت به روز تلویزیون ۷۵ اینچ هوریون مدل QU9300 روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

تلویزیون ۶۵ اینچ جی پلاس مدل PU721S

تلویزیون ۶۵ اینچ جی پلاس مدل PU721S یک دستگاه کاملا هوشمند است از پنل VA بهره مند است که باعث شده کنتراست تصاویر زیاد شود و نقاط سفید را روشن و نقاط تیره را تیره تر از حالت عادی نشان میدهد. تلویزیون ۶۵ اینچ جی پلاس دارای ۲ ورودی USB و ۳ ورودی HDMI است. میتوانید برای متصل کردن فلش و هارد و پخش کننده های صوتی و… به دستگاه از این ورودی ها استفاده نمایید. تلویزیون ۶۵ اینچ جی پلاس مدل PU721S برای ذخیره سازی موقت و کوتاه برنامه تلویزیونی در حال پخش، برنامه ماشین زمان یا TIME SHIFT استفاده نمایید. با استفاده از این تلویزیون میتوانید برنامه های مورد علاقه تان را ضبط نمایید. حافظه داخلی تلویزیون ۶۵ جی پلاس ۱۶ گیگ است. این دستگاه به راحتی به بلوتوث و وای فای متصل میشود. 

برای مشاهده ی مشخصات و قیمت به روز تلویزیون ۶۵ اینچ جی پلاس مدل PU721S روی لینک محصول کلیک نمایید.

دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • asad.mmadi ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۹ ب٫ظ

    سلام خدمت کارشناسان فروشگاه گزینگ کالا ،ممنونم بابت اطلاعات مفیدتون . من قبلا سابقه ی خرید تلویزیون تقلبی هوریون داشتم ،واسه همین خیلی بابت خرید تلویزیون وسواس داشتم که به لطف شما برطرف شد .

    • گلناز ابراهیمی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۳ ق٫ظ

      سلام دوست عزیز خوشحالیم که تونستیم شما رو برای خرید تلویزیون باکیفیت و اصل راهنمایی کنیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *