راهنمای خرید انواع اتو بخار و نکاتی که باید درباره ی آن بدانیم

راهنمای خرید انواع اتو بخار و نکاتی که باید درباره ی آن بدانیم

راهنمای خرید انواع اتو بخار

شاید برایتان پیش آمده باشد که فرصت اتو کردن لباس را نداشته باشید یا به دلیل در دسترس نبودن اتو با لباس چروک به بیرون یا به مهمانی رفته باشید، در این صورت قطعا احساس خوبی نداشته اید. اتو بخار نقش بسیار مهمی در زندگی ما دارد. اتو بخار از وسایلی است که معمولا در همه ی خانه ها پیدا می شود. لباس صاف و مرتب استایل خیلی بهتری به هر فرد می دهد. همان اندازه که اتو برای هر خانه ضروری است، انتخاب نوع اتو هم یکی از مهمترین انتخاب هاست. اگر قصد خرید اتو بخار را دارید ما در این راهنمای خرید به مشخصات انواع اتو بخار می پردازیم و تعدادی از بهترین مارک های اتو بخار را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

انواع مدل های اتو لباس

۱-اتو پرسی ۲-اتو بخار ۳-اتو مخزن دار ۴-بخارگر

۱-اتو پرسی : اتو پرسی بیشترین محبوبیت را در بین مردم دارد. از این نوع اتو برای اتو کردن انواع ملحفه، پارچه، شلوار های لی و پارچه ای استفاده می شو. این اتو مزایای زیادی دارد که میتوان به سرعت بالای اتو کشی، دارا بودن انواع صفحات با اندازه های متنوع و قدرت بالای صاف کنندگی اشاره کرد. تنها عیب این نوع اتو این است که فضای نسبتا زیادی را اشغال می کند.

۲- اتو بخار : ا ز این نوع اتوها بیشتر در منازل استفاده می شود. استفتده ی آسان و سریع از علت های پر طرفدار شدن این نوع اتو است. به راحتی قابل تنظیم در دماهای مختلف برای انواع لباس هستند.

۳- اتو مخزن دار : این اتو ها مخزن آب جدا دارند به همین دلیل بخار بیشتری نسبت به اتو های دیگر تولید می کنند. به دلیل اینکه مخزن آن ها بزرگتر است نیاز نیست هر بار آن را پر از آب کنید.

۴- بخار گر : از بخار گر ها می توان به صورت عمودی استفاده کرد. برای اتو کردن لباس های حساس، پرده و حتی لباس هایی که به تن دارید مناسب است.

 

اتو بخار دستی و اتو مخزن دار و اتو ژرس

 

نکات مهم در هنگام خرید اتو بخار

کفی اتو از مواردی است که باید در هنگام خرید خیلی به آن توجه شود. اتوهایی که کفی آن ها سرامیکی است بیشتر از کفی های استیل مورد استفاده قرار می گیرند. احتمال چسپندگی در کفی های استیل بیشتر از کفی سرامیکی است. کفی های استیل برای لباس غیر نخی و نایلونی مناسب نیست.

دکمه های تنظیم دما: اتوهایی که دکمه تنظیم دما دارند در بین خریداران از محبوبیت بالاتری برخوردار هستند. شاید این موضوع زیاد برایتان مهم نباشد اما وجود دکمه های تنظیم حرارت در اتو اهمیت زیادی دارد.

مهمترین ویژگی های اتو بخار

از ویژگی های مهم یک اتو بخارخوب این است که اتو دارای قابلیت ضد رسوب باشد. وزن آن طوری باشد که فرد را خسته نکند. قابلیت سلف کلین داشته باشد تا اتو بتواند به طور اتوماتیک تمیز شود. دسته های آن منعطف و راحت باشد. برای دترسی به بعضی از نقاط لباس که دسترسی به آن سخت است بهتر است گوشه های اتو  باریک باشد. دارای سیستم خاموشی خودکار باشد تا زمانی که فراموش می شود اتو را خاموش کنیم اتو به طور خودکار خاموش شود.قابلیت ضد چکه داشته باشد. طوری باشد که بتوان به راحتی مخزن آن را پر آب کرد. ظول سیم آن باشد و سی به گونه ای باشد که در هم نپیچد.

 

راهنمای خرید انواع اتو بخار و نکاتی که باید درباره آن بدانیم

 

توان مصرفی و داشتن برچسب انرژی

توان مصرفی و داشتن برچسب انرژی از گزینه هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. چرا که اتو یک وسیله پر مصرف است و برای بالا بردن دمای آب و کفی  انرژی زیاد مصرف میکند. توان مصرفی یک اتو حداقل باید ۴۰۰ وات باشد.

خاموش کن خودکار فاکتور مهم برای خرید اتو بخار 

خاموش شدن اتومات اتو بخار یکی از مهمترین ویژگی هایی است که باید داشته باشد. با داشتن این ویزگی اگر اتو بخار بیشتر از زمانی که برای آن معین شده است بر روی لباس بماند و یا یادتان برود آن را خاموش کنید اتو به طور خودکار خاموش می شود.  اتو هایی که جدیدا ساخته می شوند قابلیت این را نیز دارند که اگر در حالت ایستاده یا خوابیده قرار بگیرند و کار نکند خاموش می شود و باعث جلوگیری از خطرات ناشی از سوختگی می شود. 

میزان بخار دهی اتو بخار 

اتو بخار ها دارای دو نوع بخار دهی هستند که به آن ها بخار دهی پیوسته و بخار دهی لحظه ای می گویند. به هر اندازه که بخار های خروجی از روزنه های کف اتو بخار بیشتر خارج شود باعث باز شدن سریع تر چروک های موجود بر روی لباس ها می شود. حجم خروجی بخار را با گرم بر دقیقه محاسبه می شود که نشان دهنده میزان قدرت دستگاه را د رخارج کردن بخار نشان می دهد. اتو بخار های جدید دارای سیستم تشدید بخار هستند که می توانید برای مدت زمان معینی حجم بخار را خروجی را مشخص کنید. بنابراین در هنگام خرید اتو بخار  باید محل قرار گیری سوراخ های خروجی بخار را در نظر داشته باشید.

 

 برچسب انرژی اتو بخار

 

اتو بخار معمولی و اتو پرس

اتو بخار معمولی و اتو پرس هر دونوع بسیار پرکاربرد هستند. اما اگر به دنبال بهترین نوع اتو هستید همیشه اتو پرس انتخاب بهتری است. سایز اتو پرس از اتو بخار معمولی بزرگ تر است، در نتیجه در زمان کمتری لباس ها اتو می شوند. طراحی این اتو طوری است که پارچه بر روی صفحه قرار میگیرد سپس قسمت بالایی دستگاه روی پارچه قرار می گیرد و با ایجاد فشار و بخار باعث از بین رفتن چروک های آن میشود. در اتو بخار پرس لازم نیست مانند اتو بخار های معمولی اتو را به جلو وعقب حرکت دهید.

از بهترین مارک ها اتو پرس پرشیا است. از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. دارای هشدارهایی برای داشتن لباس است و به شما اعلام میکند در چه زمانی لباس ها را از روی سطح اتو بردارید تا هم چروک ها از بین برود و هم پارچه نسوزد.

 

مقایسه قیمت اتو پرس و اتو بخار معمولی

موقعیت اتو پرس حداقل از ۵ میلیون شروع میشود و تا حداکثر به ۲۰ میلیون می رسد. اما قیمت اتو بخار معمولی از ۵۰۰ هزار تومان شروع می شود تا نهایت به ۵ میلیون تومان می رسد. اتو مخزن دار نیز از ۳ میلیون تومان شروع می شود الی ۱۲ میلیون تومان. اگر از لحاظ قیمت اتو ها را با هم مقایسه کنیم اتو بخار معمولی قیمت مناسب تری نسبت به اتو های دیگر دارد و می توان راحت تر خرید کرد.

 

تفاوت اتو پرس با اتو بخار معمولی

 

بهترین مارک های اتو بخار موجود در بازار

در ادامه ی مطلب به بهترین مارک های اتو موجود در بازار می پردازیم. شما عزیزان می توانید با توجه به مطالب گفته شده و اتویی که مورد نیاز شماست بهترین اتو را انتخاب کنید.

راهنمای خرید اتو بخار پارس خزر

اتو بخار پارس خزر: این برند در حال حاظر از بهترین برند و مارک ایرانی موجود در بازار است. پارس خزر از آن لوازمی است که معمولا همه ی مردم آن را می شناسند.از لحاظ کیفیت در رتبه بالای قرار می گیرد. قابلیت تنظیم بخار دهی خوبی دارند. توان مصرفی این نوع اتو بخار ها معمولا ۲۰۰۰ وات است. از بهترین مدل های اتو بخار پارس خزر می توان به مدل SI-602 ، SI-702 اشاره کرد.

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز اتو بخار های برند پارس خزر روی لینک محصول کلیک نمایید.

اتو بخار برند تفال

برند تفال: یک برند فرانسوی است که تقریبا برای همه مردم ایران شناخته شده است. اتو بخار تفال هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قابلیت بخار دهی دارند و در عرض چند ثانیه تمام چین و چروک ها را از بین می برد. معمولا همه مدل های تفال قابیلت ضد چکه دارند تا از لک شدن پارچه لباس هنگام اتو کشی جلوگیری شود. و برای بالا بردن عمر اتو از سیستم ضد رسوب نیز استفاده می شود. از بهترین برند پرتقال می توان به مدل  FV3955 اشاره کرد.

راهنمای خرید اتو بخار برند بوش

برند بوش: یک برند آلمانی است که در آلمان از بهترین برند ها به شمار می رود.اتو بخار های بوش علاوه بر قدرت بالایی که دارند از استحکام زیادی نیز برخودار هستند. معمولا جنس بدنه ی آن ها از پلاستیک است. اکثر اتو بخارهای بوش قابلیت قطع خودکار دارند تا هنگامی که اتو به هر دلیلی در هنگام کار حرکت نکند خاموش شود و به لباس آسیب وارد نکند. بهترین مدل های اتو بخار بوش مدل TDA503001P – TDS6040 – TDA703121A هستند.

اتو بخار برند پاناسونیک

برند پاناسونیک : این برند از قدیمی ترین برندهای قدیمی و معروف در زمینه تولید لوازم خانگی است. خیلی از برندها رفته رفته کیفیت خود را از دست می دهند اما برند پاناسونیک با استفاده از علم روز جایگاه خود را حفظ کرده و خیلی پر قدرت تر از قبل به کار خود ادامه می دهد. این برند ژاپنی است. گار به دنبال یک اتو بخار مجهز، با کیفیت و با قدرت بالا  هستید پاناسونیک یک انتخاب عالی است. توان مصرفی اکثر مدل های پاناسونیک ۲۲۰۰ وات است.  از مدل اتو ها می توان به مدل NIE410T و مدل NI-JW670 اشاره کرد.

راهنمای خرید اتو بخار برند دونالکس

اتو بخار دونالکس: برند دونالکس یک مارک ایتالیایی است. از توان بالایی برخوردار است. خیلی سبک و خوش دست است و کار کردن با آن بسیار راحت است. جنس بدنه ی آن ها از پلاستیک مرغوب ساخته می شود. معمولا توان مصرفی آن ها ۲۵۰۰ وات است. در وسایل برقی هرچه توان محصولات بالا باشد آن وسیله از قدرت بالایی برخوردار است. می توان مدل های DN-810 ،DN-805 ،DN-860، DN-850 را نام برد.

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز اتو بخار های برند دونالکس روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

اتو بخار دونالکس

 

اتو بخار برند اسمارتک

اتو بخار اسمارتک: ساخت کشور چین و مونتاژ برند اسمارتک است. قدرت اتو کشی بالایی دارد. بخار دهی عمودی و سیستم ضد رسوب یکی از مهمترین ویژگی های اتو بخار اسمارتک است. توان مصرفی اتو بخار اسمارتک معمولا ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ وات است. اتوکشی لباس ها را در کمترین زمان می دهد. معمولا بخار دهی عمودی و سیستم ضد رسوب دارند. باری هر نوع لباس پشمی، کتان،پلاستیک،ابریشم، نخ و…مناسب است. اتو بخار اسمارتک در مدل های SI180 ، ۱۹۰ ،۱۹۵ وجود دارد.

 

اتو بخار اسمارتک

 

خرید اتو بخار برند پرشیا فرانس 

اتو بخار پرشیا فرانس: یکی از بهترین و با کیفیت ترین اتوبخار ها برند پرشیا است. جنس کفی اتو از سرامیک میباشد. برند پرشیا دارای قطع کن اتوماتیک است. موج بخار دهی اکثر آ ن ها عمودی است. گنجایش مخزن آب خوبی دارند که این امر باعث می شود که دیر به دیر مخزن ا پر کنید. سیستم ضد رسوب دارند. از برند اتو بخا رپرشیا می توان به مدل های  PR161 ، PR163 ، PR165  اشاره کرد.

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز اتوبخار ها برند پرشیا روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

اتو بخار پرشیا فرانس مدل PR165

 

نحوه کار با اتو پرس 

طرز استفاده اتو پرس بسیار آسان بوده و می توان با رعایت چند نکته ساده چین و چروک ها لباس ها و پارچه های خود را در کوتاهترین زمان ممکن از بین ببرید. در اتو پرس چون فشار و بخار به طور همزمان لباس ها خیلی بهتر اتو می شوند و از اتو های معمولی پر کاربرد تر بوده و سرعت در اتو کردن را بالاتر می برد. هر چه فشار بخار بیشتر باشد باعث نرمی بیشتر پارچه می شود. 

 مراحل از بین بردن چین و چروک با اتو پرس

در مرحله ی اول صفحه بالایی را تا فاصله ۷ سانتی متری ازصفحه زیرین اتو پرس پایین بیاورید. بعد از آن دکمه بخار دستگاه را فشار دهید تا بخار بر روی پارچه خارج شود. کمی صبر کنید و دوباره بخار را تا چند بار خارج کنید. صفحه را به طور کامل روی پارچه قرار دهید و بعد از چند ثانیه آن را بالا بیاورید. این مراحل را تا زمان اتو شدن  کامل دامه دهید.

طرز استفاده از اتو پرس به چه شکل است؟

 

اتو پرس پرشیا مدل PR5500

 

دستگاه را روی یک سطح صاف قرار دهید و بعد از باز کردن قفل دستگاه دسته اتو پرس را به بالا آورد و اتو را به پریز برق متصل کرده و آن را روشن نمایید. بعد از حدود یک دقیقه اتو پرس داغ میشود. با توجه به به نوع پارچه دمای اتو را تنظیم کنید. اگر لباس های شما کتان است بهتر است کمی آن ها مرطوب کنید.

همیشه پیراهن های یکه یقه دارند سخت اتو می شوند. اول باید از قسمت یقه لباس شروع کنیم. برای این کار باید از گوشه های اتو استفاده کنید. برای قسمت آستین ها آن را از قسمت درز بازوها تا مچ را کاملا بر روی بالشتک اتو پرس قرار دهید. بعد از اتو کردن این قسمت ها به سراغ قسمت های جلویی و پشت و جیب و راست و چپ پیراهن به همراه دکمه ها بروید. هر قسمت از لباس را که اتو کردید لباس را به سمت خود بیاورید و بعد  به اتو کردن ادامه دهید. با این کار لباس ها حالت اتو شده را از دست نمی دهند.

دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
  • saniya_amini ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۶:۲۸ ب٫ظ

    من میخوام یه اتوبخار دستی بخرم باید حتما سبستم فطع کن خودکار داشته باشه؟؟؟

    • گلناز ابراهیمی ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۸:۵۴ ق٫ظ

      سیستم قطع کن خودکار یکی از مهم ترین نکات خرید یک اتو بخار دستی خوب و با کیفیت هستش توصیه می کنیم حتما به این سیستم مجهز باشه

  • jalal_porsalmi ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۹:۳۶ ق٫ظ

    سلام ببخشید اتوبخار مدل۱۹۰اسمارتک سیستم قطع کن خودکار داره؟؟؟

    • گلناز ابراهیمی ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۳ ب٫ظ

      سلام و عرض ادب
      بله این مدل از اتو بخار دستی اسمارتک مجهز به سیستم قطع کن خودکاره

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *